Hoe jij ook minimaal 500 gram groente per dag kunt eten.

ONTDEK HIER DAT HET EENVOUDIGER IS DAN JE DENKT…

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: eet minimaal 500 gram groente per dag!

In mijn praktijk merk ik dat dit voor veel mensen een uitdaging is, dus mogelijk ook voor jou.

Daar wil ik je graag bij helpen.

Voor het eten van groente heb ik 3 belangrijke tips:

  1. VARIEER MET SOORTEN EN KLEUREN

Niet één groente is hetzelfde. Verschillende groenten bevatten naast vezels en vocht ook verschillende vitaminen, mineralen en fytonutriënten. Door te variëren met groenten, krijg je ook een zo groot mogelijke variatie aan deze vitaminen, mineralen en fytonutriënten binnen. Voeding voor alle processen in je lichaam.

Daag jezelf eens uit om per dag 8 verschillende groenten te eten. Probeer ook eens iets nieuws. Een bordje met verschillende groenten is vaak aantrekkelijker dan een bord vol van hetzelfde.

2. VOEG AAN AL JE MAALTIJDEN GROENTEN TOE

Door de dag al met groenten te beginnen, maak je direct een goede start. Begin bijvoorbeeld met een smoothie waar groenten in verwerkt zitten, of een groenteomelet. Voor de lunch kun je kiezen voor een maaltijdsalade of een lekkere kop soep. Zelf maak ik altijd een grote pan soep, zodat er voldoende overblijft om de dagen erna nog van te eten. Zorg er bij het avondeten voor dat je bord minimaal voor de helft gevuld is met groente. Hoe meer je van het goede eet, hoe minder van het slechte.

3. EET GROENTEN DIE PASSEN BIJ HET SEIZOEN

Tegenwoordig kunnen we veel groenten jaarrond kopen. Door vooral groenten te eten die bij het seizoen horen, krijg je voedingsstoffen binnen die voor die periode van het jaar belangrijk voor ons zijn en varieer je automatisch. Let bij het boodschappen doen eens op de herkomst van een product. Kies dan zo veel mogelijk voor de producten van eigen bodem. Via deze link kun je per jaargetijde zien welke groenten daar bij passen.

https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/wat-zijn-de-seizoensgroenten-in-de-verschillende-jaargetijden-en-welk-seizoensfruit-is-er.aspx

4. ZORG DAT JE ALTIJD GROENTEN IN HUIS HEBT

De mens heeft van nature voorkeur voor zoet en zout, maar ook voor gemak. Niet verwonderlijk dus, dat we al snel voor de makkelijkste weg kiezen als het kan. Helaas is de makkelijkste weg niet altijd de gezondste weg. Door te zorgen dat er altijd voldoende groente in huis is, is het makkelijker om een gezonde keuze te maken. Ondanks dat je misschien een drukke of lastige dag hebt gehad, kun je altijd een makkelijke en gezonde maaltijd voor jezelf maken. Juist door een gezonde keuze te maken voed je je brein, zodat je positiever tegen de wereld aankijkt. Het tegenovergestelde gebeurt als je een andere keuze maakt, ondanks het korte gevoel van bevrediging als je iets ongezonds in je mond steekt. Zelfs groente uit de vriezer is dan altijd een beter alternatief.

NU JIJ

Ga lekker aan de slag met deze tips en ervaar het effect op je stoelgang, je gemoedstoestand, je huid en je gewicht.

Heb je wat extra inspiratie nodig? In de OERsterk magazines 500 gram groenten voor herfst/winter en lente/zomer staan heerlijke recepten met seizoensgroenten om met gemak aan 500 gram per dag te komen. De tijdschriften zijn eenvoudig te bestellen via onderstaande links:

OERsterk magazine 500 gram groenten herfst en winter:

Magazine 500 gram groenten – Herfst en Winter

OERsterk magazine 500 gram groenten lente en zomer:

Magazine Lente en Zomer

In mijn praktijk Van Vullen naar Voeden begeleid ik mensen naar een gezonde leefstijl. Wil jij ook weten hoe je er op dit moment voor staat met je gezondheid en een aantal OERsterke adviezen ontvangen waar je direct je gezondheid mee verbetert? Meld je dan aan voor de Gezondheidscheck via www.vanvullennaarvoeden.nl/gezondheidscheck.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen
Van Vullen naar Voeden draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches